torsdag den 8. november 2012

Must see sights - surfing at Portrush!

Ja.. Jeg har jo lovet indlæg med AAALLE de fantastiske steder, som jeg har fået besøgt her i Nordirland. Jeg vil ikke belaste jer med for mange facts om stederne, men nærmere med indtryk og oplevelser fra de forskellige steder. Dette er det første sted og indlæg:

Surfing at Portrush
Så en af de helt klart fedeste oplevelser indtil videre var, da 3 erasmus piger hookede os op med en surfskole. Skolen ligger, som titlen antyder, i Portrush - en gammel havneby, der er kendt for at ligge ved det smukke hav. Portrush ligger 2 timer i tog fra Belfast og ligger øverst i Nordirland.

Da vi ankom til Portrush blev vi taget i mod af 3 ægte surfer dudes; Hanno (tysker, der kom til Nordirland som erasmus studerende og aldrig tog afsted igen), Ricky og Jonny.

Første skridt mod at blive en ægte surfer dudette er selvfølgelig våddragten...
åh våddragten, den er næsten en historie for sig selv! Jeg elskede at surfe lige så meget som jeg hadede våddragts-påtagningsprocessen. Til dem af jer der har set afsnittet, hvor Ross (fra friends) har taget læderbukser på til en date, går på toilettet og derefter absolut ikke kan få dem op igen, sådan et moment havde jeg med min våddragt. Dragterne er jo designet til at skulle sidde meget kropsnært, så der ikke kan snige sig vand ind osv. Desværre havde Hanno undervurderet min højde og givet mig en for kort dragt. Men det kunne jeg jo ikke vide, så jeg asede og masede med at få den på, og da jeg så ENDELIG fik den op til skuldrene, fandt jeg ud af, at den var for kort.. Jeg kan ikke beskrive øjeblikket med ord andet end, at det var et meget sølle øjeblik i mit liv. Jeg fik anskaffet en ny dragt og fik ast og mast mig ned i den med det resultat at jeg havde sår på mine fingre af rent slid for at få den skide dragt trukket op.

MEN, derefter var det rent magi. Vi startede med opvarmning, som bestod af løb på stranden (yes, rent baywatch moment) og diverse andre opvarmningsøvelser. Derefter fik vi instrukser og øvede på stranden, inden vi ENDELIG kunne springe ud i de høje og vilde irske bølger. Det var så magisk et øjeblik. Følelsen af totalt frihed, når man står ude midt i de høje bølger, der kaster rundt med én, er helt ubeskrivelig.. og når man fanger en bølge og suser derudaf på sit surfboard - amen altså!
Grandet at jeg ikke nåede at blive en super surfer. Jeg nåede til at komme op på mine knæ, mens jeg susede afsted på en bølge. Men jeg er helt sikker på, at jeg næste gang vil mestre mit surfbræt og dermed kan tæmme en bølge.
- For én ting er sikker: Mig og surfing er ikke færdig med hinanden!
På billedet her har vi Amerika, Norge, Tyskland, Holland, Spanien og Danmark repræsenteret. 

Mig og Thea (fra Norge) - godt højde match!


Så elegant jeg er!




Opvarmning - med mig i front (obviously) 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar