lørdag den 22. september 2012

Fresher's Week


 Fordom nr. 3: Alle irere spiller guitar og synger irske folkesange:

Min anden uge her på Stranmillis har været en hektisk én af slagsen - det har nemlig været Fresher's Week. Hvad er Fresher's Week? Fresher's Week er en uge dedikeret til de nye studerende på Stranmillis. Dagtimerne bliver brugt på diverse aktiviteter og introduktionsmøder og nætterne på temafester i 'the union' (de studerendes hus/palæ).

Den første aften blev skudt i gang med Fresher's funk party, som jeg nok vil kåre som den bedste aften i løbet af ugen - formentlig fordi det var dagen, hvor alle var med og udhvilede. På Stranmillis har de ikke et DSR, som vi fx har på Ankerhus. De har en gruppe af studerende, som de kalder for 'The Executives', der består af 10 poster/funktioner. Der er fx en præsident (som ikke må være nuværende studerende men som skal være tidligere studerende, da det er et betalt job). Den nuværende præsident kaldes for 'Turnip' og han blev færdiguddannet fra Stranmillis sidste år. Der er også en vicepræsident (som er nuværende studerende), en reklameansvarlig, en fotograf osv:


Disse er dette skoleårs Executives (billedet er tyvstjålet fra Andrews (vores 'über buddy) facebook profil - ham med hænderne i lommen.


Det er the executives, der har stået for planlægningen af Fresher's Week, og om mandagen havde de planlagt en slags konkurrence, der gik ud på, at man kunne byde ind på diverse udfordringer. Jeg fandt aldrig ud af, om man kunne vinde noget, så derfor forestiller jeg mig, at det er noget med at vise noget 'mands'mod - true irish style... Jeg ville egentlig ikke have budt ind, da det kan virke ret skræmmende at skulle stå foran hele lokalet med alles øjne rettet mod én, men da der kom en udfordring i dart, som jeg lige havde stået og spillet, fik jeg alligevel råbt det højeste bud på udfordringen (ligesom en auktion - så byder man på sværhedsgraden.. tror jeg?) Det gik selvfølgelig overhovedet ikke godt! Jeg blev alt for nervøs, da jeg skulle ramme et bestemt punkt på dartskiven. Jeg fik dog lov til at prøve tre gange (da der var nogen, der blev ved med at råbe, at jeg skulle have en ny chance). Hvis man ikke fuldfører sin udfordring, hvilket jeg ikke gjorde, vil man blive stillet en straf/endnu sværere udfordring. Min var, at kysse Greg aka. Silverfox (den faste bartender i baren).... Han fik et fint tantekys, som jeg ser som min indvielse i Stranmillis regi!
Festerne og baren i the union lukker omkring kl. 01, derfor bliver der som regel altid holdt efterfester rundt omkring på campus i diverse huse (Culmore, Devenish, Navan, Nendrum etc.) Vi endte i Devenish, hvor guitarerne straks kom på bordet, her kunne jeg bare læne mig tilbage og høre på den ene smukke folkevise efter den anden. Som musikelsker var det absolut ikke en dårlig afslutning på natten for mig :D

De andre fester i løbet af ugen var: 'Fresh-Arrrgh's Week pirate party', 'Beach club VIP nightclub trip' og 'UV party'. 

Jeg har fået mit skema i denne uge, og det er jeg MEGET tilfreds med. Jeg har fået alle de hold, jeg har ønsket: 

Den fysiske aktivitet på skemaet er faget: 'practical studies in sport and physical education'. Jeg får ikke 'point' for faget, da det er et hel års fag, og jeg er der kun halvdelen af året :(. Men jeg har fået lov til at følge det og får nok en udtalelse med hjem - forhåbentlig.


Her har I nogle billeder fra ugen: 
Mandag: Fresher's funk party

Onsdag: Beach VIP nightclub trip
Torsdag: Fresher's activity day


Onsdag: Stine fyldte 25 :D 
Torsdag: Fresher's forhindringbane
Torsdag: Gratis frokost på Queens University - internationale retter fra Frankrig, Thailand, Kina, England, og selvfølgelig Irland.


Fordom nr. 3: Bekræftet - rigtig mange af fyrene her spiller guitar og er ikke bange for at tage den frem i de sene nattetimer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar